Så var det fredag igen....

Jahapp imorgon fyller min kära fammo år, så ikväll bär det av till Korpis där jag ska baka smörgåstårta åt henne=)
Å imån åker vi väl till Jerijärvi på förmiddagen å firar henne....
Sen blir det å skynda sig tillbaka till Soukis eftersom vi ska på 30-års fest på kvällen....
Många som fyller år nu...igår fyllde våran lilla beagle Elda 1år=)
Ganska nice väder idag, tog en liten promenad till "jobbet" idag å hälsade på å hämtade lite kallrökt renstek till smörgås-tårtan *mums*
När jag var påväg hem såg jag att den där förbannade lus-pudeln kom upp från våran gård, den där hunden håller på å reta gallfeber på mig å mina hundar!
Den har sprungit här minst en gång i veckan i över ett halvår, ibland flera dagar på raken! Jag kan inte fatta hur man kan ha hund om man inte håller koll på den! Den är ju rent ut sagt en trafikfara!
Jag kan ha förstående om en hund rymmer från sin ägare nångång då å då för det händer ju alla, men att bara släppa ut en hund utan att hålla uppsikt det är ju ren dumhet!!!!
Man ska alltid vara ute själv om man har hundarna lös å sticker hunden i alla fall så ska den vara kopplad! Det är det lag på i Sverige å det är inte för skoj skull vi har den lagen!
Hur skulle det se ut om alla bara släppte lös sina hundar å struntade i var dom sprang, hundarna skulle sprida sjukdomar å tjuvpara sig till höger å vänster å det skulle krylla av vildhundar!
Å tänk på alla stackare som är hundrädda!
Vi brukar ha Smilla å Akira lös på gården, men oavsett hur lydiga dom är så lämnar vi dom aldrig ensamma för dom är helt å hållet vårat ansvar å man ska aldrig lita 100% på att en hund inte sticker! Elda däremot går inte alls att ha lös eftersom hon sticker om hon får upp ett spår, så henne får vi glatt ha i koppel!
Och är det så att vi verkligen inte har tid eller ork just för dagen så har vi en hage ute på gården som dom kan få vara i själva några timmar å så var det problemet löst!
Alla ska helt enkelt inte ha hund å så är det bara! Det är min åsikt!
Nu har jag avreagerat mig lite....bra!

Heipa!

Kommentarer
Postat av: Storasyrran

Synd att det inte finns nån djurpolis i trakterna som man kan ringa så de kan hämta hunden och ställa ägaren till svars... Undra om de ens bryr sig om hundstackarn när de låter den springa hur som helst, den kan ju bli överkörd...

Nåväl... Hoppas det blir en smarrig smörgåstårta till fammo... Och att ni har det trevligt på 30-årsfesten... Hoppas den blir lite lugnare än festen ni hade förra fredan ;) :D



Massor med kramar

2009-04-17 @ 18:39:51
URL: http://bloggycecilia.blogspot.com
Postat av: JennyPennanStar

Hejj, vilken fin blogg du har!

Titta gärna in på min blogg, om du har tid! =D

2009-04-17 @ 18:41:54
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Postat av: Emma-Sophia

Haha, ja, visst är den fin? Och inte minst titeln på låten som är helt fantastisk. ;) Och givetvis tänkte jag på dig, den får mig att sakna dig lite mindre, haha. :D



Och jag verkar inte kunna kommentera normalt, så om du nu har fått tre liknande kommentarer så vet du varför, du behöver inte anta att jag är dum i huvudet. ;)

2009-05-12 @ 14:07:18
URL: http://levoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0